Breaking News

Pungut Telefilem Pencuri Movie Full Video

Pungut Telefilem Pencuri Movie Full Video, Pencuri Movie Pungut Movie Live 2022 Malaysia Online Terkini Video By Layanjer & Layanon9 Pungut Malaysia Live Free.

Filem Pungut diarahkan oleh pengarah yang cukup terkenal dengan filem-filem aksi seperti Geran dan Walid iaitu Areel Abu Bakar kali ini bakal mamaparkan sisi gelap sebuah perkampungan pelepusan sampah. Filem Pungut akan mula ditayangkan di pawagam mulai 29 Ogos 2024.

Pungut

Tarikh Tayangan: 29 Ogos 2024
Penulis Skrip: Hafiz Derani, Areel Abu Bakar
Idea Asal: Areel Abu Bakar
Pengarah: Areel Abu Bakar
Produksi: Screen Studios Sdn. Bhd.

Sinopsis Pungut

Mengisahkan tentang Salleh yang tinggal di sebuah perkampungan setinggan berhampiran dengan sebuah kawasan pelupusan sampah. Di kampung kotor lagi hapak yang tidak pernah dipeduli dan diberikan perhatian oleh pihak kerajaan, Salleh menyara diri dengan bekerja sebagai pengutip barang-barang lusuh. Sejak tinggal di situ, Salleh tenang menjalani kehidupan walaupun ada beberapa orang penduduk asal di situ yang melakukan aktiviti tidak bermoral seperti judi, mabuk dan pemerasan.

Din Cengkoi yang juga seorang ketua kumpulan jenayah turut melihat kawasan pelupusan sampah di kampung setinggan itu mempunyai potensi yang bagus untuk urusniaga haramnya. Setelah perniagaan senjata api dan dadahnya dikhianati di kawasan lama, dia mahu menerokai kawasan baru untuk dijadikan markas. Kampung setinggan dan kawasan pelupusan sampah yang tidak dihiraukan oleh pihak berkuasa itu menarik minat Din Cengkoi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *