Breaking News

Mencuri Raden Saleh Telefilem Pencuri Movie Full Video

Mencuri Raden Saleh Telefilem Pencuri Movie Full Video, Pencuri Movie Mencuri Raden Saleh Movie Live 2022 Malaysia Online Terkini Video By Layanjer & Layanon9 Mencuri Raden Saleh 2022 Malaysia Live Free

Filem aksi heist terbaik Indonesia tahun ini, Mencuri Raden Saleh bakal menemui penonton Malaysia di seluruh pawagam tanah air bermula 22 September. Filem terbitan Visinema Pictures, Jagartha, Blibli dengan kerjasama Astro Shaw telah ditayangkan di Indonesia pada 25 Ogos lalu dan berjaya meraih kutipan lebih 1.2 juta penonton dalam tempoh kurang satu minggu tayangan. Filem ini diarahkan oleh Angga Dwimas Sasongko yang juga merangkap sebagai Penerbit Eksekutif, lakon layar, idea asal Mencuri Raden Saleh.

Mencuri Raden Saleh

Genre: Aksi
Tarikh Tayangan: 22 September 2022 (Malaysia)
Skrip: Muhammad Husain Atmodjo, Angga Dwimas Sasongko
Cerita Asal: Angga Dwimas Sasongko
Pengarah: Angga Dwimas Sasongko
Syarikat Penerbitan: Visinema Pictures
Lagu Tema:
Juragan & Tuan – Tuan TigaBelas
Sebuah Kisah Klasik – Rendy Pandugo

Sinopsis Mencuri Raden Saleh

Mengisahkan tentang enam remaja yang mempunyai kepakaran berbeza (The Painter, The Mastermind, The Brute, The Negotiator, The Handyman, The Driver) bergabung dan merancang untuk merompak sebuah lukisan Raden Saleh atas arahan seorang yang berpengaruh dan berkuasa. Namun, misi mereka dikhianati dan mereka menjadi buruan polis. Justeru, mereka nekad untuk membalas dendam dengan mencuri kembali lukisan Raden Saleh serta membersihkan nama baik mereka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *