Breaking News

Headhunter Telefilem Full Video – Pencuri Movie

Headhunter Telefilem Pencuri Movie Full Video, Pencuri Movie Headhunter Movie Live 2023 Malaysia Online Terkini Video By Layanjer & Layanon9 Headhunter Malaysia Live Free, Headhunter (Astro Ria) 2023 full movie download, Headhunter (Astro Ria) free full movie online stream, Headhunter free full movie, Headhunter download online, Headhunter pencurimovie, Headhunter (Astro Ria) 2023 pencuri movie, download Headhunter, Headhunter dfm2u, tonton Headhunter.

Saksikan filem Headhunter yang mula ditayangkan di Prime Video pada 29 Jun 2023. Mengambil latar abad ke-18, Headhunter yang ditulis, diarahkan dan diterbitkan sendiri oleh Badd Badrul membawa kisah tentang budaya serta adat tradisi daripada suku kaum Iban di Sarawak sejak berabad lamanya.

Headhunter telah mendapat Anugerah Khas Juri Festival Filem Malaysia yang ke-31. Manakala Anding Indrawani pula telah memenangi Anugerah Pelakon Harapan FFM-31 melalui filem yang sama.

Headhunter

Tarikh Tayangan: 29 Jun 2023
Penulis Skrip: Badd Badrul
Pengarah: Badd Badrul
Produksi: Indera Asahan
Pelakon: Anding Indrawani, Chacha Maembong, Ebi Kornelis, Ahya Rosli, Zulaika Zahari

Sinopsis Headhunter

Mengangkat kisah empat sahabat baik yang membesar bersama sejak kecil. Mereka adalah Anang, Lebor, Untai dan Siah yang melalui pahit manis kehidupan seharian bersama-sama. Anang bagaimanapun melalui jalan hidup yang kurang menyenangkan. Tragedi menyayat hati terjadi apabila bapa Anang mati dibunuh dengan kepalanya dipancung oleh musuh bernama Sapik. Sejak itu Anang berikrar untuk membalas dendam atas kematian bapanya.

Masa berlalu, mereka beranjak dewasa. Anang dan Lebor telah dipanggil oleh Tuai rumah iaitu ketua rumah panjang bersama remaja-remaja yang lain untuk melakukan ekspedisi Ngayau sebagai salah satu syarat menjadi pahlawan Iban.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *