Breaking News

Namatai Telefilem HD Pencuri Movie Download Video

Namatai Telefilem Pencuri Movie Download HD Video Full movie, Pencuri Movie 123 Namatai Movie Live 2023 Malaysia Online Terkini Video By Layanjer & Layanon9 Namatai (2023) (TV3) Malaysia Live Free, Namatai full movie download.

Namatai, sebuah filem tempatan Sabahan yang berkisar tentang kisah percintaan dan pengorbanan sewaktu zaman pemerintahan Jepun antara seorang pegawai Inggeris dengan gadis tempatan. Lelaki Inggeris ini telah diselamatkan oleh gadis tempatan ini sewaktu tentera Jepun memburu lelaki Inggeris ini untuk dibunuh. Saksikan Namatai di pawagam Malaysia bermula 28 Disember 2023.

Namatai ‘From Kinabalu With Love’

Genre: Drama
Tarikh Tayangan: 28 Disember 2023
Pengarah: Marlin Brando Malalin
Produksi: Bye Bye Go Production Sdn Bhd
Pelakon: Enn Xaviera, Yusri John, Munira Iwan, Queennera Francine, John Samud, Tumatik, Rosario, Wan Lala, Rodih Madun, Nurul Yanadido

Sinopsis Namatai From Kinabalu With Love

Mengisahkan tentang John, seorang bekas tawanan perang yang terlibat dalam Pejalanan Kawad Maut Sandakan-Ranau, Sandakan Death March yang terselamat dan dirawat oleh seorang gadis Dusun Tindal (Onduri), John yang telah kembali ke tanah airnya di England selepas perang dunia ke-2 tamat, kembali semula ke Sabah selepas beberapa dekad hanya untuk menyampaikan hajatnya untuk bersemadi tenang di puncak gunung Kinabalu atas janjinya dengan Onduri, apakah janji yang telah dimetrainya dengan Onduri itu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *