Breaking News

Sumpahan Jerunei Telefilem Full Video – Pencuri Movie

Sumpahan Jerunei Telefilem Pencuri Movie Full Video, Pencuri Movie Sumpahan Jerunei Movie Live 2023 Malaysia Online Terkini Video By Layanjer & Layanon9 Sumpahan Jerunei Malaysia Live Free, Sumpahan Jerunei (Astro Ria) 2023 full movie download, Sumpahan Jerunei (Astro Ria) free full movie online stream, Sumpahan Jerunei free full movie, Sumpahan Jerunei download online, Sumpahan Jerunei pencurimovie, Sumpahan Jerunei (Astro Ria) 2023 pencuri movie, download Sumpahan Jerunei, Debunk Beraya dfm2u, tonton Sumpahan Jerunei.

Filem Sumpahan Jerunei terbitan Produksi Seni 2020 mengetengahkan kisah misteri yang jarang diketahui masyarakat tentang adat budaya dan ritual kaum Melanau pada abad ke-16, iaitu Jerunei yang wujud di Sarawak. Filem ini dirahkan oleh Jason Chong menampilkan barisan pelakon hebat seperti Bront Palarae, Uqasha Senrose, Daiyan Trisha, Amerul Affendi dan ramai lagi. Sumpahan Jerunei akan mula menjengah pawagam seluruh Malaysia pada 27 Julai 2023.

Sumpahan Jerunei

Genre: Seram
Tarikh Tayangan: 27 Julai 2023
Lakon Layar: Sky Khor
Cerita Asal: Jason Chong & Sky Khor
Idea: Wendy Wong
Pengarah: Jason Chong
Produksi: Produksi Seni 2020
Pelakon: Bront Palarae, Uqasha Senrose, Syafie Naswip, Daiyan Trisha, Amerul Affendi, Tony Eusoff, Ruminah Sidek, Yuyun Hikmah

Sinopsis Sumpahan Jerunei

Mengisahkan, di Melanau purba, kematian bangsawan atau ketua kampung dihormati oleh tiang kubur yang dipanggil Jerunei. Apabila profesor arkeologi, Dr Sani menyedari bekas isterinya hilang dalam ekspedisi untuk memeriksa Jerunei yang misteri, dia berlepas ke Sarawak untuk mencarinya. Dr Sani disertai oleh Arjuna (bekas pelajar), Bee dan Hana (pegawai pemeliharaan warisan) dan Tommi (jurukamera dan YouTuber).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *